Kıyıköy

Yorum Ekle
Hafta sonları İstanbul içinde bir yere gitmek nasıl zordur bilirsiniz...

Biz genelde ya en sakin yerleri seçmeye çalışırız, ya da saatleri ona göre ayarlamayı...Saatlerimi trafikte geçirmek istemiyorum. Benim vaktim değerli. Herkesin de öyle tabii ki...

Geçtiğimiz hafta sonu biz de Kırklareli sınırları içinde Vize ilçesine bağlı Kıyıköy kasabasına ardından da Demirköy ilçesine bağlı İğneada beldesine gittik. Önce Kıyıköy'den başlayayım.

Kıyıköy

Evden çıkarken navigatörü kurduğumuzda Kıyıköy 2 saat 10 dakika gösteriyordu. Ve o kadar zamanda da gittik. İstanbul'dan Edirne yönüne doğru giderken Çerkezköy ayrımını kullanarak önce Vize'ye ardından Kıyıköy'e ulaşıyorsunuz.

Burası küçük şirin bir sahil kasabası. Aklımda bir kaç yer vardı bakmak için. Hem yemek hem de konaklama için aklımaki yerleri araık önce. Bir kaç güzel yer keşfettik, atakule, saklıbahçe, gibi ama manzarası en güzel ve en hoş esintili olan yer Balıkçı yasin in yeriyi. Denize tepeden bir bakışı var ki, o dalgaların kayalara vuruş sesiyle tüm günü uçsuz bucaksız denize ve heybetli maanzaraya bakıp geçirebilirsiniz. Huzur doldu içime orada. Yüzüme yalayn rüzgar ve gözümü şenlendiren deniz manzarasıyla sarhoşa döndüm. Sonra açlığımız geldi aklımıza tabii. Kıyıküy de balık çok meşhur taze ve bol çıkıyor. biz de günün tavsiyesini sorduk. aslında kalkan balığı meşhurmui ama şimdi zamanı olmadığı için deniz levreği tercih ettik. eşim köfte söyledi ipek için de her ikisinden biraz yer diye düşündük. yemekler çok çabuk gelmedi tabii kalabalık yıktu hatta bizden başka iki masa filan vardı sanırım. ızgara ısınması filan vakit aldı tabii. balık da köfte de güzeldi. ama ben en çok kalkan balığını denemek istiyorum. demek ki daha sonra tekrar gelinecek. fiyatlar da makul. levrek 2 porsiyon köfte kola ve biraya 175 tl hesap geldi. çaylarımızı da içtikten sonra kısa bir tur daha atıp, bir kaç pansiyon daha bakıp oradan ayrılma niyetindeydik.
biz kıyıköy e biraz da araştırma yapmak için geldik. 1 haftalık bir tatil için trcih edebileceğimiz part otel bulabilir miyiz diye. biz özellile deniz karşısı ve sakin bir yer arayışında olunca gördük ki kıyıköy de deniz karşısı apart otel veya pansiyon yok. Sadece evler var. ki onlarda da sahipleri oturduğundan günlük kiraya vermiyorlar. ya da bize denk gelmedi. denize yakın ama deniz görmeyen yerelere de baktığımızda pek beğendiğimiz bir yere rastlamadık. ya çarşı içi ve boğucu ya da tercih ettiğimiz standartlara uygun değildi. evlerini günlük kiraya verenler de günlüğü 150 tl civarina kiralıyorlar. içinde 3-4 kişi konaklayabiliyor.

otellere baktığımızda da 1 ya da 2 günlük bir kaçamak yapmak isterseniz diye en beğendiğimiz yine yemek yediğimiz yer olan balıkçı yasin pansiyonu oldu. tatlı tatlı esen , deniz manzarasına hakim, temiz ve düzgün bir yer istiyorsanız tek isim olarak verebilirim. tabii bir de kıyıköy resort otel var ama onu göremedik. eylül sonuna kadar müsait odası yoktu. bakmadık biz de. bir sonraki gidişimizde orayı da göz atacağım.
Balıkçı Yasin otelin çok güzel bir manzarası var.

odaları ufak ama temiz ve düzgün

hele aşağısında bir restoranı var ki alabildiğine deniz alabildiğine manzra

biz de yemeğimizi burada yedik

buralarda balık çok meşhur. hele ki mevsiminde kalkan. demek ki tekrar geleceğiz.

biz deniz levrek yedik ızgarada ve gayet güzeldi

ardından içilen çayın da lezzeti bir başkaydı tabii manzaraya karşı

Kıyıköy kamp yapmayı sevenlerin yoğun olarak tercih ettiği bir yer. Çok fazla kamp alanı mevcut, hatta tuvalet – su gibi ihtiyaçları karşılamak sizin için önemli değilse herhangi bir yerde de kamp atabilirsiniz. Bir sürü alakasız yerde tek tek çadırlar gördük. Tesisli kamp alanları ücretli: ama çok elverişli yerler var aklınızda bulunsun.

kıyıköy den ayrılınca iğneadaya dğoru yol adık. istediğimiz apart otel tarzı yeri kıyıköy de bulamadık. gördüklerimiz ya denizden uzak ve sıkıcı ya da aradığımız ferahlık kriterlerinde değildi.

kıyıköy iğneada arası çok keyifli bir yol gittik. yemyeşil orman ve virajlı eglenceli yollar.

iğneada daha modern gelişmiş ve alternatifi bol bir sahil kasabasıydı. daha önce internetten bulup aklımıza yatan bir parat otele yöneldik doğruca.

uzunca bir kumsalı var. merdivenlerden aşağı inerek doğrudan kumsala ulaşabiliyorduuzn.
denizi güzel görünüyordu

odaları deniz ya da yeşillik manzaralı teniz ve düzgün bir işletme. ve bakımlı.
bu kez de bize merdivenlerinin çokluğu bakımından uymadı. yoksa diğer tüm özellikleriyle geçer not aldı. ama annemin o kadar merdiveni inip çıkması mümkün olamayacağımdan buradan da karar kılamadık.
odaları günlük olarak 200-250 tl ye tutabiliyordunuz. 4 kişi kalabiliyor. içinde mutfağı da var. bence çok mantıklı. alternatiflriniz arasında yer alabilir.
geçtik dönüş yoluna.

harika bir tepe bulduk yol üstünde. mutlaka uğramanızı ve çayımı yudumlarken manzaraya doymanızı tavsiye ederim

Bir kaç aylık gecikmeyle yayınlamaktan ötürü özürlerimi iletir, yine de faydalanacağınız bir yazı olmasını ümit ederim.....