Saklıgöl

4 Yorum

Adını o kadar çok duydum ve hakkında yazılar okudum ki, gitmiş kadar olmuştum zaten. Ancak bir de biz görelim diyerek fırsat kollayınca geçtiğimiz yaz başında kalktık gittik. Eee bunca zamandır neden yayınlanmadı konusuna gelince, ben toparlayıp yazana kadar benim malum dönem geldi. Hani bir ara elimi eteğimi çektim ya yazmaktan, buralarda bulunmaktan -dönüş yazımda da anlatmıştım- şimdi şimdi taslaklara bakınca yeniden derleyip yayınlamaya başladım bir çok yazımı.
Saklıgöl'e nasıl gittiğimize gelince; Şile tabelalarını takip ederek Işık Üniversitesi'ni de geçince ışıklardan Ahmetli köyü yönüne döndük. Bu yol üzerinden devam edince karşımıza Saklıgöl tabelası çıktı. Biraz gittikten sonra Saklıgöl'e ulaştık.
Tesisin büyük bir otoparkı var. Yokuş yukarı yürüyerek biraz yol aldıktan sonra gölün üzerinde kurulan tesise vardık. Karşılaştığımız manzara oldukça güzeldi. Yemyeşil dağların arasına saklanmış, güzelliğini sessizce sunan gölde ördeklerin de bulunduğu harika bir yerdi Saklıgöl.
Günlerden Pazar ve mevsimlerden yaz olması sebebiyle, sabahın erken saati olmasına rağmen, tesis oldukça kalabalık ve haliyle gürültülüydü. O kadar yol gelip bir an önce hayalini kurduğunuz kahvaltıya kavuşamayınca ve bununla beraber yanınızda huysuzlanmayı hiç sevmeyen! bir minnoşla birlikteyseniz ilk izleniminiz pek hoş olmayabiliyor. Bir süre sonra tabii ki gönlün istediği göl kenarı masalardan birine değil de orta masalardan birine oturup acilen kahvaltımızı söyledik.
Kahvaltının ortalama, ekmeklerin beklediğimden başarısız, hizmetin alelade olduğunu söyleyebilirim.  Yine de göl manzarası eşliğinde hazır kahvaltımı yapayım derseniz serpme kahvaltı çay dahil 30 TL. Kahvaltının ardından yürüyerek biraz keşfe çıkalım istedik. Önce göldeki balıkları ve ördekleri seyrettik.

Tesiste yer alan restorandan başka hemen yanında piknik alanı var. Saklıgöl'de yalnizca bir tesis var ve bir tarafını restoran, diğer tarafını piknik alanı olarak düzenlemişler ki bana çok mantıklı geldi. Hatta kahvaltılıklarını kendin alıp geldiğinde hem beğendiğin sevdiğin şeyleri yemiş olacak hem de ortamın kalabalığından uzaklaşmış olacaksınız ki, yan taraf hakikaten sakindi. Bir daha gelirsek bu şekilde değerlendirelim diye düşündüm açıkçası. Piknik alanında masaların bir kısmı göl üstünde, bir kısmıysa ağaçların altında yer alıyordu. Masa kiralamak ücretli. Ancak eğer mangal yapacak olursanız ve malzemeleri de buradan alacaksanız o zaman masalara ücret istemiyorlar. Masa fiyatları 25 ile 75 TL arası değişiyor.  mangal fiyatları 15-20 , semaver 25, kuver ise kişi başı 5 tl şeklinde.
Gölün kenarında yürüyüş yapabilir, bir çok açıdan birbirinden güzel fotoğraflar çekebilirsiniz.
Ayrıca bir adet bisiklet parkuru da var.

Saklıgöl'den erken ayrılınca dönüş yolunda eskiden gidip de çok beğendiğimiz başka bir yeri bulmak için yavaşça ilerledik. Seneler önce geldiğimiz yerden çok daha farklı bir yere dönüşmüşse de yine de mekanı tanıdık ve önünde durup indik.

Doğası daha da güzelleşip canlanmış, tesis de el değiştirmişti.

O kadar hayran kaldım ki, şöyle bir bakmanın yetmeyeceğini düşünüp biraz da burada vakit geçirmek hatta belki öğle yemeğini de burada yemek istedim.

Restorana giden yeşil arazinin kenarında çocuk oyun parkı ve hamaklar var. Ye de yanında yat :))

Yenilenmiş tesisin sakin bir ortamı, özenle çalışılan mutfağı ve az sayıda çalışanı vardı.

Etrafta gezine tavuklar, horozlar da ortama şirinlik katıyordu.

Eti kilo ile veriyorlar kalabalık gidenler için. Biz ise yarım kilodan daha az istedik. Köfteleri mangalda pişiriyorlar. Fiyatlar makul.

Ateş üstünde kaynayan çayı da görünce keyfim acayip yerine gelmiş, iyi ki burayı yeniden bulduk diye epey sevinmiştim.

Piknik için masa ve mangal kiralanıyor. Fiyatların ortalama, lezzetin tam olduğu mekanda kahvaltı etmek için ilk fırsatta yeniden geleceğimizi kararlaştırıp yola koyuluyoruz.
Neye niyet, neye kısmet....
Saklıgöl kadar duyulmamış ancak bizi çok daha fazla tatmin eden bir yer keşfettik. Aslında yeniden keşfettik diyebiliriz. Seneler sonra bile olsa.....

Ha adı mı? Adını yazmayı sona sakladım evet. Herkesler bulup da kalabalıklaşmasın diye. Hehehe şaka bir yana "Bizim Köy" Saklıgöl'de umduğunu bulamayanlar için alternatif bir yer bence. Belki biraz daha çeki düzen verilmesi gerekebilir. Ama bu haliyle bile görmeye değer.